Wednesday, 2 September 2009

Nationals - We are the Champions

Forige uke var jeg 5 dager i Chrischurch, for NZ National Championship i volleyball. Vi hadde 2 damelag, et i 1. divisjon og et i 2. div. Vi vant GULL i begge! Dvs, a-laget vårt er det beste dame-volleyballaget i landet! Jeg spiller på b-laget (det i 2. div), men vi er også veldig gode, hehee. Min posisjon: Libero, for de som vet hva det er. Det var utrolig gøy, og jentene er jo helt gale, herregud. Det tok av på motellet vi bodde på, for å si det sånn! Det var et svært hus, som vi hadde helt for oss selv, men kjøkken hvor vi laget vår egen mat...

Fikk ikke sett så mye av Christchurch da, for vi var for det meste i hallen eller på motellet. Eller i van'en, som vi hadde leid. Christchurch er langt fra Auckland (2 timers flyreise), på sørøya. Der er det jo veldig annerledes - det er her man finner den essensielle naturen av NZ osv... Jeg så noen snødekkede fjelltopper i den fjerne horisonten, det er alt.

De grønne t-skjortene er de kuule oppvarmingsdraktene våre. :D Vel, man ser ikke helt tydelig volleyballen på den på bildene, men det står "Manix" på ballen (istedet for Mikasa), som er laget vårt (forkortelse for Manukau South). Jeg ble forresten syk der borte da... Så nå sitter jeg hjemme menst Shiori er på skolen. Det...har skjedd noe rart med immunforsvaret mitt her!

Her er noen lagbilder! :D


Jeg er helt øverst til høyre. I tillegg til to 1. plasser fikk vi også pokal for mest verdifulle spiller, beste smasher, beste blokker og beste dommer.



Etter oppvarmingen før finalen. Svett og...litt nervøs?

3 comments:

  1. Gratulerer med seieren :D

    ReplyDelete
  2. å grattis!:D
    men hva skjedde med immunforsvaret ditt?:O
    er det bedre å være der nå? sånn med frihet osv tenker jeg...
    vi savner deg her hjemme...:'(
    stooor klem fra emma<3

    ReplyDelete