Thursday, 10 December 2009

Pohutakawa

er et kjent New Zealandsk tre med spesielle, røde blomster, som vakkert lyser opp nabolaget mitt. Blomstene åpner seg rundt jul, og derfor kalles Pohutakawa-treet også 'New Zealands juletre'.




Jul... Jul!? Jeg er gangske sinnsforvirra, må jeg si! Jul i New Zealand betyr strand, BBQ, Hoky-Poky-iskrem og rugby med familien. Men til tross for alt dette er juletiden veldig wannabe-vestlig. Juletrærne har fake snø og man sprayer gjerne sånn hvit spray i vinduene for å få det til å se ut som frost. Naboen vår har en svær plastiksnømann i hagen. Hm...

Nok om dette for denne gang! Nå må jeg pakke ferdig, og så farer jeg til Rotorua, et av de mest besøkte stedene i New Zealand, hvor det finnes varme kilder, geysirer, rafting, bungee jumping og mye annet gøy! Jeg skal være der i en uke med mange andre utvekslingsstudenter, og jeg tenker jeg skal få leve litt på min mer ekstreme side, whoo!

Forresten, jeg synes det er veldig slapt med kommentarer her (unntatt Emma, du er så trofast). Jeg vet at folk leser, men damådderejo gi litt tilbakemeldinger plizz!

Later :D

4 comments:

  1. Jeg er så utrolig glad for at ting har ordnet seg for deg, høres jo ut som rene eventyrland der nede.
    Ettersom jeg har et temmelig... ambiavalent forhold til snømenn (seriøst, de er det absolutt verste jeg vet, prøvde å utøve terapi på meg selv ved å lage en som sto og stirra inn stuevinduet i fjor, og endte med å bli vettaskremt dagen etter... ja. Hmm.)

    Håper den ekstreme siden din får bitt skikkelig fra seg, men... vær LITT forsiktig, ok? Rafting gir meg assosiasjoner til folk som detter ut av kanoer og knaller skallen i store, skarpe steiner. Og det er jo ikke noe kult.

    Helt til sist, så lover jeg å ihvertfall prøve å være litt mer aktiv, dette er vel mitt andre innlegg her eller noe.

    Hilsen (dette tåler å gjentas), regjerende skolemester i volleyball.

    ReplyDelete
  2. Hei, Julia!
    Vi her hjemme følger nøye med hver dag om det kommer noe nytt på bloggen. Det er jo så spennende, og du tar så fine bilder! Skal du hoppe bungee, så hopp skikkelig...
    Ha en fin sommer.... og god jul!
    Klem fra Pappa og storfamilien

    ReplyDelete
  3. Nå syns jeg du blogger sjeldent:P

    simon Dalnoki

    ReplyDelete
  4. du, en ting kan vi bli enige om: jul med palmer og 30 grader er ikke jul. hvertfall ikke for meg her borte ass.

    ReplyDelete