Friday, 27 November 2009

Bok, Ipod, Bikini & Aloe Vera

...er alt jeg har trengt de to siste par ukene. Jeg har vært alene hjemme i 10 dager mens vertsfamilien har vært i India fordi de ser etter et barn å adoptere derfra, noe som kan være en lang og komplisert prosess... Hvertfall, det var DIGG å ha dette fantastiske huset helt for meg selv, damn! Mye tid gikk ble brukt på å chille alene, ligge og lese i sola, ha på drithøy musikk, løpe på tredemølla, gå turer i bush'en og langs stranda. Og selvølgelig - ligge i boblebadet hver kveld. Det er et kjempekoselig fransk bakeri rundt hjørnet hvor jeg liker og sette meg ned for å slå av en prat på fransk med den gamle bakeren med snille, rynkete øyne, som jobber der hver eneste dag. Jeg har også vært noe med Ann, eks-engelsklæreren min og en venn av vertsmoren min! Hun har vist meg litt rundt her og der, og tatt med med på barbecues osv, hvor jeg har blitt kjent med noen koselige folk. Blant annet Juliana, som er guddatteren til Ann og vertsmoren min. Vi dro på kino og så New Moon (hmm. . .okay...) og forige helg var vi på noe som kalles "Girls' day out". Der kommer du inn i en diger bygning med 100-vis av boder med reklamer forskjellige aktiviteter, smaksprøver osv, mest 'jenteting'... Vi fikk noen gratis massasje, ble sminket, spilte wii, så på danseshow, deltok i speed-teksting-konkurranse (ikke mitt talent), gikk forbi de samme bodene som hadde smaksprøver og gratis ting hundre ganger, ble tatt bilde av med heite brannmenn, heheh. Hva mer? Ehm.. Jeg klatret på klatrevegg - det var jo kjæmpemæssig! Tok med noen prospekter til utendørsaktiviter... Alt i alt - et veldig morsomt arrangement!


Jah, så har jeg vært litt på kickboksingtimer - elsker det! Igår natt kom folka hjem fra India, og vertsøsteren min ('Bee'), henger oppå meg hele tiden, har savnet meg sååå mye! Eheh, jeg lagde en sånn litt spesiell flette på henne ista, og da vi var ute og spiste sushi, ble vi stoppet 2 ganger av damer som lurte på hvordan i all verden vi hadde fått til denne fantastiske fletta! Haha!! Hun ene bare "Ååh, jeg er danselærer skjønner du, og det der hadde vært skikkelig fint å lage på alle jentene mine!!!" Jeez! Hvor ofte blir man stoppet på gata for sånt 2 ganger på rad?

Det er veldig lett å lage.

Dritfint bilde alzo. Ser ut som jeg driver en merkelig dans der oppe... Faktum er at jeg var så rask at det strengt talt ikke var mulig å få et skarpt bilde av meg.


Uti vår hage...


Nå må jeg stikke og smøre den knæsjrøde nakken min med Aloe Vera Gel gett, og så er det Australian Idol, noe mange New Zealandere betrakter som det viktigste TV-programmet å få med seg. Særlig nå som en opprinnelig Maori Kiwi Boy er i finalen!

3 comments:

  1. Damn, høres digg ut ass:P

    ReplyDelete
  2. så fantastisk deilig...:D
    jeg savner å diskutere ting med deg, julia.... og snakke om flight of the concords! gleder meg til du kommer hjem... da skal vi ha maraton!!:P hehe:P
    <3
    emma

    ReplyDelete
  3. herregud.
    nr 1: så fantastisk at foreldrene dine skal adoptere fra India? det er jo helt sjukt bra. skriv gjerne mer om det..!

    nr 2: så jævli fantastisk å få være litt alene. Her er du omringet av folk 24-7. det er koselig, lærerikt og sosialt, men jeg har faktisk måttet flykte til nærmeste kirke for å få litt ro i blandt (det er egentlig feil, for der bråker de med klapping og synging og gitar også).

    ReplyDelete