Thursday, 12 November 2009

Ny Start!

Jeg skal ikke begynne å skive om alle problemene jeg hadde med Fred og Doreen, og med å bo i Sth Auckland og gå på McAuley High. De siste par ukene har jeg ikke hatt noe særlig positivt å skrive om, og det var ikke verdt det å sette meg ned og bruke tid på å skrive om alt jeg sliter med. Jeg kan garantere at jeg hadde mer en nok grunner til å flytte, og det har jeg endlig gjort! Etter 3 og 1/2 måneder i strøket som jeg etterhvert fant ut at de aller, aller fleste New Zealandere ikke ville bodd i om de ble betalt for det.

Det var i slutten av september at jeg bestemte meg for å flytte. Bytte familie og skole. Jeg følte at jeg måtte vekk fra hele området og forlate den livsstilen. Det er langt fra 'average kiwi-life', og ikke den delen av samfunnet en utvekslingsstudent bør oppleve. Det var en mer komplisert sak å byte familie enn det jeg hadde trodd. Nå er det lørdag formiddag, jeg kom hit forige onsdag, og i mellomtiden har jeg måttet bo hos den snille bibliotekaren på skolen (en ting er bra med skolen: lærerne er supergreie og omsorgsfulle. De forstår alle GODT at jeg ikke trivdes). Hvertfall, takket være engelsklæreren min og hennes initiativ (ikke organisasjonens, vel å merke), har jeg fått en herlig vertsfamilie i et deilig strøk, og jeg er happy happy happy!

Jeg bor fortsatt i Auckland (som er NZ's største by), men på nord-siden. Det er som er annen verden! Jeg er utrolig heldig som har kommet hit; dette er et av de aller fineste strøkene. Vertsforeldrene mine heter Kate og Tim, og de har en datter som fyller 6 om noen uker, Brontë [brontey]...interessant navn. Oppkalt av en forfatter, tror jeg. Hun forguder meg og skal klemme meg hele tiden og henge alltid på rommet mitt! Anywayzz - de er tydeligvis over gjennomsnitlig velstående, så jeg kommer til å nyte en del mer luksus enn det jeg er vant med. De har en Nanny som henter Brontë fra den enorme privatskolen hennes, vasker klær, rydder og lager mat; en renjøringsdame og TO gartnere, hahah! Helt utrolig. Men Tim og Kate jobber veldig mye, så jeg tror det er derfor de heller vil tilbringe tid med familien enn å vaske huset. Men....ja. Boblebad i hagen... Diger flatskjerm-tv...

Huset har perfekt plassering også. Det tar 10 min å komme seg til byen med ferga, 3 min å gå til skolen som jeg sannsynligvis skal gå på, det er en vakker strand i nærheten, kino rundt hjørnet... Jeg liker å tenke at jeg fortjener dette bittelitt, siden jeg har hatt en veldig kjip og lang start her i NZ. Det er egentlig litt rart at jeg ikke har sagt ifra tidligere. Men når du er utv. student blir du fortalt hundrevis av ganger at du må regne med at ting ikke er perfekt, annerledes enn du forventer, og du må alltid, alltid prøve å tilpasse deg, ikke gi opp... Men på et visst tidspunkt måtte jeg bare innse at det som teller er å trives, istedet for å bruke all min energi på å prøve å akseptere at alt er vanskelig!

So now I've moved on... Som sagt så føler jeg meg utrolig heldig nå, og jeg har i tillegg sommerferie framtil februar, så det er jo bare strålandes. TIL FEBRUAR! :D Desverre så har jeg ikke helt kommet inn i ungdomslivet her ennå, og da hjelper ikke de materielle tingene...men jeg finner på noe. Tror jeg skal melde meg på kickboksing! Og nanny'en skal introdusere meg for noen ungdommer hun kjenner som går på skolen jeg sannsynligvis skal begynne på. Hun er en kjempekul dame. Jeg skal bare nyte det knappe halvåret jeg har igjen her med sommer og sol! Mens jeg sitter på balkongen min iført shorts og solbriller hører jeg om hvordan folket i Norge har fått på plass ullstilongsen og kjemper seg gjennom kulde og influensa. Moaah-ha-ha-haaa...

. . . BILDER:
Brun, firkanta greie = spa pool. Man bare tar av lokket og det er varmt og klart til å hoppe inn og ha det gøy med alle knappene som utløser massasjestråler.
Stua.
Piano - YESSS!
Jeg liker den katten. De har 2 ekte katter og, forresten. Den ene er usannsynlig feit. Den andre liker å slikke føttene mine mens jeg sover.


Jeg liker rommet mitt!
Lampe som slås av/på når man tar på den! Ommagaad.
Det er digg på balkongen min...
...jeg kan se byen herfra. Sist, men ikke minst: jeg har mitt eget lite bad!

8 comments:

  1. Juliiiaaa! I'm SURE u deserve it! <3 www.markusinuk.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Åh det huset så jo bare drit fint ut!!!
    Så utrolig digg at du endelig har fått det som du fortjener der nede, håper familien er hyggelig :)
    Rommet ditt ser smoooth ut, med den utsikten og greier - for ikke å snakke om lampa ;)
    Jeg syns det er bra du byttet familie. Håper deg gir deg et nytt syn på NZ-opplevelsen.

    Meeeen, missliker deg litt for at du nyter sommerlivet mens jeg sitter her og fryser...;)

    Kos deg, du fortjener det! <3

    ReplyDelete
  3. JEg er stum!!:O SYKT DIGG HUS! Du fortjener det så sykt etter hva du har gått igjennom:) Herregud,tror jeg kommer en tur az..også har du ferie i tillegg. NYT ÅRET!!!!!

    ReplyDelete
  4. wow visste ikke hvordan du hadde det før, men virket kjipt, håper du forteller meg en gang.
    sykt bra du har det fint nå og jeg digger LAMPEN GIEF, alle de andre bildene ser det toppers ut, kule Raybans:)! :o

    kos deg med varmen og livet! for her er det vått, kaldt og jævlig.

    Mvh Odin^^

    ReplyDelete
  5. Hola Julia! Så bra at du har fått byttet familie, den så veldig bra ut:)
    håper det går bra ellers. savnerei i fransken!
    Koz Maria :)

    ReplyDelete
  6. Det ser helt herlig ut! Så sykt br at det ble vellykket til slutt :)

    ReplyDelete
  7. you lucky girl!!!!

    ReplyDelete
  8. jeg vil også ha en katt som slikker føttene mine mens jeg sover.

    ReplyDelete